Naslov Mjerenje uspješnosti u korporacijama : Specijalistički diplomski rad
Naslov (engleski) Measuring corporate performance
Autor Helena Valčić
Mentor Dragutin Funda (mentor)
Član povjerenstva Karlo Jurač (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić (Katedra za ekonomiju, menadžment i marketing) Zaprešić
Datum i država obrane 2019, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Unutar organizacije, bilo da se radi o velikoj organizaciji ili onoj sa manjim brojem zaposlenika, nakon analiziranja i postavljanja konkretnih ciljeva i načina provedbe tih istih, dolazimo do faze u kojoj moramo organizirati resurse. Potreban nam je zapovjedni lanac na čelu s osobom koja posjeduje vještinu, znanje i iskustvo kako bi se mjere kvalitetno provele. Strateško planiranje nije statičan proces, mora odgovarati na pozitivne i negativne činjenice u poslovanju, samim time strateški menadžment je kompleksan pojam koji se odnosi na grupu ljudi u poduzeću, menadžerski proces i znanstvenu disciplinu. Strateški menadžeri su ti koji moraju predvidjeti kako se stvari odvijaju i kakve odluke treba donijeti. Donesene odluke moraju tvrtkama omogućiti brze promjene i zamjene starih procesa i ideja sa novim, kako bi se održala konkurentnost i osigurao uspjeh. Kada govorimo o grupi ljudi onda mislimo na menadžere koji su u poduzeću odgovorni za donošenje odluka, definiranje, implementaciju, kontrolu strateških odluka. Njegova funkcija je utvrđivati dugoročne ciljeve poduzeća, definirati način kako ostvariti dugoročne ciljeve. Strategijom se definiraju granice u skladu sa raspoloživim potencijalima. Strateški menadžment je nastao kao posljedica činjenice da se u drugoj polovini 20.stoljeća sve veći utjecaj eksterne okoline u procesu donošenja dugoročnih odluka nije mogao ignorirati, već se morao izrazito respektirati.
Globalizacija je radikalno promijenila i područje djelovanja poduzeća. Da bi neko poduzeće bilo međunarodno, mora imati podružnice u dvije ili više zemalja od kojih svaka formulira vlastitu strategiju, na temelju percipiranih tržišnih razlika. Krucijalna zadaća menadžmenta je da u toj okolini, sa ljudima iz različitih kultura, osigura ostvarivanje ciljeva međunarodnog poduzeća uz efektivnu i efikasnu uporabu ograničenih resursa. Da bi to mogao, neophodno je da se menadžment pripremi za međukulturalni susret s obzirom na to da nepripremljenost za djelovanje u drugačijoj okolini može imati katastrofalne posljedice za međunarodno poduzeće. Neuspjeh koji može pretrpjeti nije nužno posljedica njegova izbora loše strategije, loše postavljenih planova ili izbora neadekvatne organizacijske strukture, neuspjeh je rezultat implementacije strategije kao posljedice nepoznavanja specifičnosti pojedinih zemalja i globalnih kretanja.
Temeljni financijski izvještaji ne daju dovoljno informacija kojima se može utvrditi i objektivno ocijeniti kvaliteta uspješnog poslovanja sa stajališta pojedinog čimbenika poslovanja. Banke se mogu razlikovati prema mnogobrojnim kriterijima. Samo neki od njih su veličina aktive, obujam i djelokrug poslovanja, struktura prihoda i troškova. Spomenute kategorije kao i mnoge makroekonomske varijable utječu na njihovu cjelokupnu profitabilnost i uspješnost poslovanja. Cilj rada je utvrditi u kojoj mjeri specifične karakteristike kao i makroekonomski uvjeti utječu na izabrane pokazatelje profitabilnosti korporacija.
Sažetak (engleski) Within an organization, after analyzing and setting specific goals, and way how to implement them, we come to a stage where we need to organize resources. We need a chain of command led bya person with the skills, knowledge and experience to put the measures into action. Strategic planning is not a static process, it must respond to the positive and negative facts in business, and therefore strategic management is a complex concept that refers to a group of people int he company. Strategic managers are the ones who have to anticipate how things are going and what decisions they need to make. The decisions they make must allow companies to quickly change and replace old processes and ideas with new ones in order to maintain competitiveness and ensure success. When we talk about a group of people, we mean managers who are respomsible for decision making, defining, implementing, controlling strategic decisions int he companx. The main responsability oft he managers is to determine the long-term goals of the company. Globalization has radically changes the field of business oft he company. To be international, a company must have subsisiaries in two or more countries, each formulating its own strategy based on perceived market differences. The crucial task of management is to ensure the achievement oft he goals oft he international company with effective use of limited resources. In order to be able to do this, managemet needs to prepare for an intercultural encounter, as being unprepared to ac tin a different environment can have catastropic consequences for an international enterprise. The failure that they may suffer is not necessarily the result of managers choice of wrong strategy, it is the result of strategy implementation as a result of ignirance country specificities and global trends. Banks can be differentiated according to many criteria. These categories, like many macroeconomic variables, affect their overall profitability and business performance.
Ključne riječi
performanse
profitabilnost
korporacija
mjerenje uspješnosti
EVA
Ključne riječi (engleski)
performance
profitability
corporation
performance measurement
EVA
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:129:762380
Studijski program Naziv: Projektni menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica projektnog menadžmenta (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-03-18 10:16:06