Naslov Komunikacija i međuljudski odnosi u poduzeću : Specijalistički završni rad
Naslov (engleski) Communication and interpersonal relations in the company
Autor Gabrijela Cvrtila
Mentor Dragutin Funda (mentor)
Član povjerenstva Stjepan Lacković (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić (Katedra za ekonomiju, menadžment i marketing) Zaprešić
Datum i država obrane 2021-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Temeljem dosadašnjih istraživanja utvrđeno je da se međuljudski odnosi, odnose na snažnu povezanost među pojedincima koji rade u istoj organizaciji. Zaposlenici koji rade u istoj organizaciji (poduzeću) trebali bi dijeliti posebnu vezu kako bi organizacija bila na visokoj razini. Nužno je da pojedinci budu iskreni jedni prema drugima, da se u procesu komuniciranja poštuju, a radi zdravih i pozitivnih međuljudskih odnosa, kako bi stvorili pozitivno radno okruženje. Komunikacija je isprepletena kroz sve aspekte ljudskog života i teško je zamisliti život bez komunikacije. Njezine sposobnosti ne možemo svesti samo na sposobnost uporabe govora, nego više od toga, poput sposobnost izlaganja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Komunikaciju se često definira kao proces izravne ili posredne razmjene značenja, odnosno uzajamnog prenošenja i primanja poruka posredstvom različitih znakova. Postojanje različiti pristupi u razlikovanju komuniciranja, najčešće se svrstavaju prema obliku i načinu komuniciranja. Prema obliku komunikacija može biti verbalna i neverbalna, a prema načinu komuniciranja interpersonalna, grupna i javna komunikacija. U jednom poglavlju rada detaljnije ćemo se posvetiti interpersonalnoj komunikaciji, koja je osnova radnog procesa. Komunikacija je razvojna i podvrgnuta stalnim promjenama, ona je i verbalna i neverbalna.
U ovom radu je opisana važnost komunikacije u organizaciji, formalne kao i neformalno i kako organizacijska komunikacija utječe na međuljudske odnose između zaposlenika na poslu, te komunikacija između menadžera i njihovih zaposlenika. Sukobi su u organizacijama normalna pojava, do kojeg može doći uslijed poslovnog komuniciranja, odnosno neslaganja između dva ili više zaposlenika. Zbog same organizacije, a i zbog zaposlenika, važno je sukobe što prije prepoznati, kako bi se riješili „eskalacije“ koja bi imala negativne ishode. Istraživačka analiza odnosa između organizacijske komunikacije i međuljudskih odnosa temelji se na 144 popunjenih upitnika, zaposlenika trgovačkom društvu koje se bavi proizvodnjom energije. Dobiveni odgovori pomažu razumjeti važnost načina komunikacija unutar organizacije i pokazati koji način komunikacije vodi ka boljim međuljudskim odnosima na svim razinama i istodobno poboljšati radnu učinkovitost, posebice kada dođe do sukoba.
Sažetak (engleski) Based on the research undertaken so far, it has been determined that interpersonal relationships are related to a strong connection between individuals who work within the same organization. Employees working in the same organization (company) should share a special bond to keep the organization at a high level. It is necessary for individuals to be honest with each other, to respect each other when it comes to the process of communication, all for the sake of healthy and positive interpersonal relationships which contribute to creating a positive work environment. Communication is present in all aspects of human life and it is difficult to imagine life without it. Its span cannot be reduced merely to the ability to use speech – far from it – it encompasses, for example, the ability to present and substantiate one’s opinion, the ability to take part in a dialogue, as well as the willingness to communicate. Communication is often defined as the process of direct or indirect exchange of meaning, or mutual transmission and reception of messages by means of different signs and their combinations. There are different approaches when it comes to classifying communication, most often sorted according to the form and mode of communication. The form of communication can be verbal and non-verbal, while the mode of communication refers to interpersonal, group and public communication. One chapter of this paper will focus in more detail on interpersonal communication, which is the basis of the work process. Communication is developmental and subject to constant change; it is both verbal and non-verbal. This paper describes the importance of communication within an organization, both formal and informal, and the ways in which organizational communication affects interpersonal relationships between employees of equal rank and between managers and their employees. Conflicts in organizations are a normal occurrence, and they may arise due to business communication in the form of a disagreement between two or more employees. It is important to take notice of conflicts as soon as possible for the benefit of the organization and its employees in order to resolve “disputes” that could have negative outcomes. The research analysis of the relationship between organizational communication and interpersonal relationships is based on 144 questionnaires filled out by employees of a company that deals with energy production. The answers obtained help understand the importance of the method of communication within the organization and show which method of communication leads to better interpersonal relationships at all levels and at the same time improves work efficiency, especially when there is a conflict.
Ključne riječi
komunikacija
međuljudski odnosi
zaposlenici
organizacija
menadžment
komunikacijski problemi
Ključne riječi (engleski)
communication
interpersonal relationships
employees
organization
management
communication problems
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:129:323103
Studijski program Naziv: Komunikacijski menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist / stručna specijalistica komunikacijskog menadžmenta (struč. spec. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-04 11:02:58