Naslov Uloga Storytellinga u brendiranju turističke destinacije
Naslov (engleski) Storytelling role in brending of turistical destination
Autor Katarina Štefanac
Mentor Stjepan Lacković (mentor)
Član povjerenstva Ines Jemrić Ostojić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Jurina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić (Katedra za informacijske i komunikacijske znanosti) Zaprešić
Datum i država obrane 2023-10-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Turizam se iz godine u godinu nameće kao jedan od najvažnijih gospodarskih grana Republike Hrvatske čiji prihodi čine vrlo velik udio u BDP-u. Zbog toga ne čudi pažnja koja se posvećuje ovoj gospodarskoj grani kako od strane vlasti, tako i od strane znanstvene struke te običnih ljudi i poduzetnika. Cilj svakoga turističkog mjesta - grada, otoka, županije i sl., jest postati popularno turističko odredište tj. destinacija. Postajanje turističkom destinacijom vrlo je zahtjevan posao, kao i upravljanje njome i osiguravanje njenoga razvoja u kojemu sudjeluju mnogobrojni dionici – od lokalnog stanovništva, preko državne vlasti, do stručnjaka i turista kao krajnjih korisnika. Destinacijski menadžment osigurava kvalitetnu suradnju između svih dionika turističke destinacije kako bi se optimizirale šanse za napredak i uspjeh. Jednu od ključnih uloga u razvoju turističke destinacije ima destinacijski marketing kojemu je jedan od glavnih ciljeva stvaranje pozitivnog imidža tj. brenda turističke destinacije. Pri izgradnji brenda turističke destinacije koriste se razni marketinški alati poput društvenih mreža, brošura i sl., a kao jedan od ključnih nameće se storytelling. Storytelling kao marketinški alat stekao je popularnost zbog toga što koristi priču kao način povezivanja s potencijalnim turistima. Pričama smo okruženi cijeli život i kroz njih stječemo nova iskustva, a upravo je iskustvo ono što traže moderni turisti i razlog zbog čega sve više turističkih destinacija koristi storytelling u svom brendiranju. Jedna od tih destinacije je i otok Korčula koji polako uvodi određene oblike storytellinga u svom brendiranju, a koji će se razmotriti u ovom radu sa svrhom oprimjerivanja teorijske osnove storytellinga.
Sažetak (engleski) Year after year, tourism emerges as one of the most important economic branches in the Republic of Croatia, whose revenues make up a very large share of the GDP. That fact is the reason why the amount of attention paid to it by the authorities, but also by experts and ordinary people and entrepreneurs, should not be surprising. The goal of every tourist place - city, island, county, etc. is to become a popular tourist destination. Becoming a tourist destination is a very demanding job, as well as managing it and ensuring its development, in which many stakeholders participate - from the local population, through the state government, to experts and tourists whose wishes create the tourist offer. Destination management ensures quality cooperation between all stakeholders of the tourist destination in order to optimize the chances for progress and success. One of the key roles in the development of a tourist destination is played by destination marketing whose main goals is to create a positive image, i.e. the brand of the tourist destination. In the process of building the brand of a tourist destination there are various marketing tools which are used to improve the brand, such as social networks, brochures, etc., and storytelling is one of the key ones. Storytelling as a marketing tool has gained popularity because it uses a story as a way to connect with potential tourists. Through all of our lives we are surrounded by stories and through them we gain new experiences, and experience is exactly what modern tourists are looking for and the reason why more and more tourist destinations use storytelling in their branding. One of these destinations is the island of Korčula, which is slowly introducing certain forms of storytelling in its branding, and which will be considered in this paper with the purpose of exemplifying the theoretical basis of storytelling.
Ključne riječi
turistička destinacija
destinacijski menadžment
destinacijski marketing
marketinški alati
brend
storytelling
Korčula
Ključne riječi (engleski)
tourist destination
destination management
destination marketing
marketing tools
brand
storytelling
Korčula
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:129:011808
Studijski program Naziv: Poslovanje i upravljanje; smjerovi: Poslovna ekonomija i upravljanje Smjer: Poslovna ekonomija i upravljanje Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni provstupnik / stručna prvostupnica menadžmenta uredskog poslovanja (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-19 12:05:27